niedziela, 29 kwietnia 2012

Millionaire's shortbread

Tego typu krajanki jak Millionaire's shortbread potrafię zajadać bez opamiętania. Bo jak oprzeć się maślanemu kruchemu ciastu z pyszną masą toffi, polaną na dodatek czekoladą? Krajanka millionaire's shortbread jest bardzo słodka, ale tym rodzajem słodyczy, który absolutnie nie przeszkadza nam w sięganiu po kolejne kawałki. Mało składników i prostota wykonania, choć troszkę trzeba odczekać, by wierzch i czekoladowa polewa zastygły. Jeśli macie ochotę na coś naprawdę słodkiego i pysznego, to polecam tę słynną krajankę.

Millionaire's shortbread - przepis

Przepis na Millionaire's shortbread

Spód:
  • 125g masła, w temperaturze pokojowej
  • 50 g drobnego cukru
  • 175 g mąki


Wierzch:
  • 400g mleka skondensowanego(słodzonego)
  • 50 g masła
  • 50 g cukru brązowego
  • 150 g ulubionej czekolady(u mnie dodatkowo kilka łyżek śmietany)


Z masła, cukru i mąki zagniatamy ciasto. Wykładamy nim kwadratową foremkę o bokach 23 cm i pieczemy przez ok 20 min w temperaturze 190 st C. Pozostawiamy do wystudzenia.
W międzyczasie przygotowujemy wierzch. Mleko, masło i cukier umieszczamy w rondelku o grubym dnie, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy delikatnie cały czas mieszając(żeby nie przypalić) przez 5 minut. Wylewamy na upieczony spód i wstawiamy do lodówki aby masa zastygła. Gdy masa zastygnie rozpuszczamy czekoladę(ja dodałam do niej kilka łyżek śmietany) i rozsmarowujemy na wierzchu ciasta. Pozostawiamy do zastygnięcia czekolady i kroimy na kwadraty.
Przepis z książki "Mums know best!: the Hairy Bikers' Family Cookbook"

10 komentarzy:

  1. Jak sie oprzec? Odpowiedz jest prosta: nie probowac, bo to skazane na porazke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam wczoraj zrobić, ale mój mąż z synkiem pożarli mi mleko skndensowane - muszę przed nimi już wszystko chować!!! Uwielbiam to ciasto, jest cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam doskonale tę krajankę i wiem, że znika w oka mgnieniu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię to ciasto, ale 1 kawałeczek spokojnie mi wystarczy, to ciasto dla wybitnych smakoszy słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. znikłaby u nas w domu raz dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszłam ,że ta krajanka jest pyszna. Jeszcze nie robiłam i nie jadłam, a u Ciebie Ewenko wygląda naprawdę kusząco.
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyśmienita, pyszna krajanka, też takie lubię ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. to jest naprawde bardzo pyszne i juz siegam po kawalek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajnie wygląda:), przymierzam się do tego ciasta od jakiegoś czasu

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)