piątek, 16 stycznia 2015

Ciasto bounty

Bardzo proste i pyszne ciasto kokosowe, które przypomina popularnego batonika bounty. Kakaowy spód,  kokosowa masa, przygotowana na bazie kaszy manny i czekoladowa polewa. Dla miłośników kokosa - prawdziwa uczta. Z przepisu wychodzi ogromna ilość ciasta, będzie więc idealne dla większej ilości osób. Ciasto jest wilgotne i bardzo smaczne.






Ciasto bounty



  • 250 g masła
  • 200 g cukru
  • 200 g mąki
  • 4 jajka
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki mleka
  • 3 łyżki kakao


masa:

  • 500 ml mleka
  • 6 łyżek kaszy manny
  • 200 g cukru
  • 200 g wiórków kokosowych
  • 200 g masła



polewa:


  • 200 g czekolady
  • 150 ml śmietanki

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Lekko natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia dużą foremkę (u mnie o wymiarach 38 na 25 cm)
Masło miksujemy z cukrem, stopniowo dodajemy po jednym jajku, ubijamy. Na koniec łączymy z mąką, proszkiem do pieczenia, kakao i mlekiem. Ciasto przekładamy do blachy i pieczemy ok 20 minut. Pozostawiamy do wystudzenia.
W międzyczasie przygotowujemy masę. Mleko gotujemy, dodajemy kaszę mannę i masło, cały czas dokładnie mieszając. Dodajemy cukier i wiórki kokosowe. Mieszamy. Gorącą masę wylewamy na wystudzone ciasto (w foremce). Pozostawiamy do zastygnięcia.
Przygotowujemy polewę. Śmietanę podgrzewamy, dodajemy do niej kawałki czekolady i mieszamy, aż czekolada się rozpuści. Polewamy wierzch ciasta. Po zastygnięciu polewy kroimy ciasto na kwadraty.



 Lekko zmieniony przepis z przepisu z bloga Domowe wypieki

10 komentarzy:

  1. Jestem wielka fanka kokosu, to ciasto idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obledne ciasto! Wpraszam sie na kawke ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. PRZESŁODKO WYGLĄDA!! ZAPRASZAM NA JABŁECZNIK Z KOKOSEM:POZDRAWIAM;
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/09/jabecznik-z-kokosem.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebo wiadomo w czym :) Czy śmietanka do polewy ma być minimum 30% czy lżejsza?
    Pozdrawiam serdecznie,
    Monika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, może być lżejsza. Pozdrawiam również :)

      Usuń
  5. wspaniały przepis, akurat dla mnie - uwielbiam bounty, ale nie po drodze mi jeść sztuczne batoniki :)
    zapraszam! http://iluminatium-mundi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda fantastycznie! :)
    Świetny przepis, pomysł bardzo przypadł mi do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, wygląda naprawę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekłam kiedyś ciasto bounty, ale z innego przepisu. Było genialne. Twój przepis podoba mi się, ze względu na dodatek kaszy manny, którą bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)