sobota, 7 stycznia 2012

Sałatka z pora

Bardzo lubię wszelkie sałatki na bazie majonezu. Są może one nieco kaloryczne, ale jakie smaczne! Ta sałatka z pora, choć z prostych składników, jest bardzo dobra i nie za ostra, uprzednie posolenie i odciśnięcie pora znacznie łagodzi smak tego warzywa. Dodatek orzechów włoskich nie jest tu co prawda niezbędny, ale dla mnie stanowi przysłowiową kropkę nad "i".

Sałatka z pora, jajek i zielonego groszku


Przepis na sałatkę z pora

  • 2 średniej wielkości pory, jasne części, pokrojone w półplastry
  • 3 jajka, ugotowane na twardo, starte na tarce o dużych oczkach
  • 1 mała puszka zielonego groszku
  • 3 twarde ogórki kiszone, pokrojone w drobną kostkę
  • 50 g żółtego sera ( u mnie mature cheddar)
  • garść orzechów włoskich, posiekanych
  • pół szklanki majonezu
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 3 łyżki śmietany
  • sól i pieprz


Pokrojonego pora umieszczamy w misce i solimy, zostawiamy na ok 30 minut, po czym odciskamy, dodajemy wszystkie składniki, solimy i pieprzymy do smaku. Z majonezu, musztardy i śmietany przygotowujemy sos i polewamy nim sałatkę. Mieszamy.

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie sałatki, szczególnie gdy jest w nich groszek. Świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna sałatka na śniadanie. Też nie zrezygnowałabym z orzechów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Orzechy bardzo lubią się z żółtym serem, pora uwielbiam, więc to wymarzona sałatka dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. zawsze moja koleżanka przygotowywała sałatkę z porem na wszelkie imprezy - ale taką klasykę z kukurydzą i jajkiem.
    ta Twoja musi być fantastyczna w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  5. O,pyszności.Sałatki z pora są wyraziste i pyszne. Podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam zignorować ten przepis. Jak tylko mogę unikam majonezu (nie dlatego,ze nie lubię, wręcz przeciwnie), ale w sumie często zostaje mi sporo pora, a że za nim nie przepadam to podjrzewam, że z majonezem, jajkiem i całą resztą mogę zmienić zdanie na jego temat

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Wam za komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi sie! I wlasnie z orzechami, bo bardzo lubie, jak mi cos chrupie w salatce :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)