sobota, 22 marca 2014

Ziemniaki Bombay

Kolejna potrawa dla miłośników orientalnych przypraw. Ziemniaki Bombay, bardzo popularne w UK, jak cała indyjska kuchnia zresztą, są naprawdę bardzo smaczne. Dodatek egzotycznych przypraw całkowicie zmienia smak ziemniaków. Idealny dodatek do indyjskich curries, choć jak dla mnie może być zupełnie samodzielnym daniem. Jak zwykle w przypadku indyjskich dań piszę ten tekst i mam nieodpartą ochotę po raz kolejny przyrządzić indyjskie danie.


Ziemniaki Bombay




Ziemniaki Bombay



  • 6 średnich ziemniaków, ugotowanych w łupinkach, obranych i pokrojonych w kostkę
  • 2 łyżki oleju
  • 1/2 łyżeczki czarnuszki (nigella seeds)
  • 1 czerwona cebula, posiekana
  • 2 cm kawałek imbiru, starty na tarce
  • 2 ząbki czosnku, starte na tarce
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 2 pomidory, pokrojone w kostkę
  • sól i pieprz do smaku
  • świeża kolendra

 Na głębokiej patelni rozgrzewamy olej. Dodajemy czarnuszkę i smażymy 30 sekund, kurkumę, mieloną kolendrę pieprz cayenne i cebulę, smażymy ok 3 minut, aż cebulą będzie miękka, dodajemy czosnek i imbir i smażymy jeszcze 30 sekund, dodajemy ziemniaki i pomidory, mieszamy i smażymy ok 7 minut. Doprawiamy solą i pieprzem. Posypujemy świeżą kolendrą. Podajemy z curry lub z ryżem lub jako samodzielne danie na kolację.


Ziemniaki bombay

6 komentarzy:

  1. Kocham Indie :)

    Jedzonko wygląda przecudnie, i zapewne nieziemsko smakuje.

    Pozdrawiam :) dołączam do grona obserwujących :D

    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Clauditte, smakuje rzeczywiście dobrze, ale ja za aromatami indyjskiej kuchni przepadam :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, lubię Twoje przepisy:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł na ziemniaki, na pewno przetestuje, mój mąż kocha ziemniaki, więc chętnie go zaskoczę nową wersją

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Anetko, dla wielbicieli ziemniaków (którym i ja jestem) pomysł na pewno się spodoba. To ziemniaki "bardzo inaczej" ;-)

      Usuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)