poniedziałek, 17 lutego 2014

Zupa pomidorowa

Przy tej zupie nie można przejść obojętnie. Pomidorówka. Tradycyjna, z ryżem lub z kluskami, ze śmietaną lub bez, zawsze pozostanie jedną z naszych ulubionych zup. Zupa w tej wersji jest naprawdę pyszna i esencjonalna. Dodanie passaty, gęstego przecieru pomidorowego, to idealny i szybko sposób na przygotowanie sporego garnka zupy pomidorowej. Sporego - bo na jednym talerzu na pewno się nie skończy.


Zupa pomidorowa



Zupa pomidorowa


  • 1 duże udo z kurczaka
  • 3 litry wody
  • liść laurowy
  • 4 ziarna ziela angielskiego
  • 1 marchewka, pokrojona na kilka kawałków
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 1 mała cebula
  • 500 g passaty
  • sól i pieprz do smaku
  • natka pietruszki lub koperek
  • śmietana

W sporym garnku zagotowujemy wodę i wrzucamy do niego udko. Gotujemy na niewielkim ogniu, zbierając od czasu do czasu pojawiające się "szumowiny". Gdy udko jest prawie miękkie, dodajemy liścia laurowego, ziele angielskie oraz warzywa, gotujemy ok 20 minut. Gdy warzywa będą miękkie, dodajemy passatę i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. W przypadku, gdyby zupa była za kwaśna, doprawiamy ją odrobiną cukru. Zupę podajemy z ugotowanymi kluskami lub ryżem, ze śmietaną lub bez, posypaną natką pietruszki lub koperkiem.

2 komentarze:

  1. Pomyśleć, że jako dziecko nie lubiłam zupy pomidorowej, a teraz to jedna z moich ulubionych. Skoro jej nie lubiłam to zawsze przegrywałam bitwy z siostrami o to czy z ryżem czy z makaronem. Była z ryżem, więc jeszcze bardziej jej nie lubiłam, bo za ryżem też nie przepadałam. Teraz robię z ryżem dla moich dzieci, ale dalej nie rozumiem dlaczego nie wolą z makaronem.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)