sobota, 15 września 2012

Ciasto migdałowe z gruszkami

Puszyste, maślane, wilgotne, z lekko migdałową, grudkową konsystencją i kawałkami gruszek w środku. Jednym słowem idealne jesienne ciasto. Ciasto migdałowe z gruszkami długo utrzymuje swą świeżość, nie tracąc nic ze swoich smakowych walorów. Bardzo smaczne. Polecam.
Przepis z książki Liz Herbert "Cakes"

Ciasto migdałowe z gruszkami


Przepis na ciasto migdałowe z gruszkami

  • 175 g masła, miękkiego
  • 175 g drobnego cukru
  • 1/2 łyżeczka ekstraktu z wanilli
  • 3 jajka, roztrzepane
  • 175 g mąki samorosnącej (lub zwykłej plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g mielonych migdałów
  • 1 do 4 gruszek, w zależności od wielkości(całość o wadze 300 g)
  • 2 łyżki mleka

Natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia tortownicę w wymiarach 20 cm. Nastawiamy piekarnik na 180 st C.
Masło ucieramy z cukrem i ekstraktem z wanilli przez kilka minut do białości, po czym stopniowo dodajemy jajka. Mieszamy z maką, proszkiem do pieczenia i mielonymi migdałami.
Obieramy gruszkę(ja użyłam czterech małych gruszek, nieobrane przekroiłam na pół, ściełam po jednym cienkim plastrze z każdej połówki wraz z pestkami i ogonkiem i wykorzystałam je na wierzch, pozostałe części obrałam i skroiłam jak w przepisie) i wykrawamy pestki, jedną czwartą gruszki kroimy w cieńkie plastry, pozostałe części kroimy w kostkę. Pokrojone gruszki mieszamy z masą dodając jednocześnie mleko. Wylewamy masę do przygotowanej foremki. Układamy gruszki w plasterkach na wierzchu i bardzo lekko dociskamy. Pieczemy ok 1- 1 1/4 godziny. Wierzch można posmarować łyżką ciepłej konfitury z moreli.

Ciasto migdałowe z gruszkamiCiasto migdałowe z gruszkami

8 komentarzy:

  1. mmmmmm migdałowe, takie jak lubię, wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje sie rewelacyjnie! gruszka i migdał to naprawdę udany duet ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. oj, trzeba zakupic gruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie śliczne! Piękne zdjęcia Ewenko.
    Te gruszki zatopione w cieście wyglądają uroczo.:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta z gruszkami są po prostu przepyszne! :-) U mnie tez dziś gruszki na tapecie:-)) A Twój przepis wart zapamiętania:-).

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie dość podobne, ze śliwkami. Już wiem, które będzie następne :). Wygląda bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne zdjecia, piekne ciasto. Sezon na gruszki uwazam za otwarty :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)