poniedziałek, 30 maja 2011

Ciasto maślano-waniliowe

Proste, ucierane ciasto, ale bardzo smaczne. Do popołudniowej herbatki idealne. Maślane, z lekko waniliową nutą, dość słodkie, puszyste ale jednocześnie bardzo sprężyste. Ciasto maślano-waniliowe jest pięknie wyrośnięte, co można zobaczyć na zdjęciach i gdyby nie to, że staramy się dbać o linię, poszło by od razu w całości.

Ciasto maślano-waniliowe


Ciasto maślano-waniliowe

  • 3 jajka
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 220 g (1 szklanka) drobnego cukru
  • 225 g (1 1/2 szklanki) maki samorosnącej ( lub zwykłej plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli
  • 125 g masła, rozpuszczonego
  • 180 ml (3/4 szklanki) mleka

Piekarnik nastawiamy na 180 st C i natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia kwadratową foremkę o wymiarach 19 cm (u mnie 18 na 21cm).
Jajka ubijamy z ekstraktem w dużej misce, stopniowo dodajemy cukier, ucierając dokładnie po każdym dodaniu.
Mieszamy z przesianą mąką oraz mlekiem i rozpuszczonym masłem. Wlewamy do przygotowanej foremki. Pieczemy przez około 45 minut(piekłam 40). Pozostawiamy przez 2 minuty w foremce po czym wyjmujemy na kratkę i studzimy. Zimne posypujemy przesianym cukrem pudrem.
Przepis z "Everyday Cakes & Bakes" wydawnictwa AWW

Ciasto maślano-waniliowe

Ciasto maślano-waniliowe

18 komentarzy:

  1. Wygląda jak puszysta chmurka. Fajne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak delikatnie :) Dawno nie zdecydowałam się na żadne proste ciasto

    OdpowiedzUsuń
  3. i zimne mleko do tego.. pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale! wyglada naprawde puszyscie i tak delikatnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie delikatne i puszyste...mmm :) aż chcę się go spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku,wygląda przepysznie Ewenko! Kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nawet wiem do jakiej foremki mogę je włożyć...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię takie ciasta :) upiekło się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne przepisy. Inspirujące. Dodaję do linków.

    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. idealne. pysznie domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem zachwycona ciastem, wygląda idealnie. Muszę go w najbliższym czasie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kamila, puszyste a przy tym wilgotne:)

    Wiosenka, o tak, jest bardzo puchate!...:)

    Wiosanna, a ja mam ostatnio taką fazę na proste ciasta...ale smaczne muszą być!...:)

    Asieja, z mlekiem nie jadłam, ale na pewno byłoby pyszne!...:)

    Aga, i bardzo delikatne w smaku, polecam!...:)

    Doctor, proszę, częstuj się, choć wirtualnie;)

    Majana, pewnie, że kuszę;)

    Ewelajna, to już jeden krok zrobiony...;)

    Magda, a muszę powiedzieć, że nie wiem dlaczego, ale wychodzą mi takie ciasta;) Choć dawno temu, bardzo często piekłam "zakalce"...doświadczenie?...:)

    Pajjka, dziękuję bardzo i pozdrawiam również!...:)

    Paula, domowe bardzo:)

    Avelina, proste jest i przyznaję, ze sama się cieszę, że takie piękne mi wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super :) poszukuję przepisu na ciasto które robiło się kiedyś w domach, wyglądem przypominające zebrę, ale różnica była w składnikach ( mniej jaj było). Było to bardzo szybkie i tanie ciasto. Pozdrawiam, http://niteczkowyczar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne ciasto. Proste i szybkie do zrobienia.
    Większość pracy wykonała moja 8 letnia córka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy wiecie dlaczego po dodaniu rozpuszczonego masła do naprawdę dobrze ubitych jajek z cukrem cała masa się zważyła? Może dodanie ekstraktu z wanilii bądź dodatkowo cukru waniliowego przed wlaniem masła miało znaczenie? Masło nie było gorące... nie wiem co poszło nie tak. Myslalam, ze da się uratować ale po wlaniu odrobiny mleka zrobiły się już takie grudy ,że wszystko wyrzuciłam. Doradźcie:(

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)